Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The influence of social media on the development of children aged 13 to 15
Tsyhannyk, Oleksandra ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Sociální média v posledních několika desetiletích exponenciálně rostla, a neustále se vyvíjejí a pronikají do všech aspektů našeho každodenního života. Tato bakalářská práce se ponoří do problému, jak jsou děti ve věku 13-15 let ovlivňovány sociálními sítěmi a jaký dopad mají sociální sítě na jejich vývoj. Nejprve práce vysvětluje historii sociálních médií, poté přechází k prezentaci současného stavu sociálních sítí a nejpopulárnějších platforem. Po představení tématu z obecného pohledu se práce ponoří hlouběji do problematiky mladších teenagerů a sociálních sítí, do zkoumaní relevantních procesů a efektů. Druhá část této práce zahrnuje praktický výzkum na dané téma, analýzu jeho výsledky a následnou diskusi.
Sociálně-ekonomické vlivy na sebereflexi všeobecné sestry
Štraubová, Kateřina ; Marsová, Jana (vedoucí práce) ; Vidovičová, Helena (oponent)
Tato práce pojednává o ovlivnění sebehodnocení všeobecných sester na základě společenského a finančního ocenění. V teoretické části jsem se zabývala vysvětlením pojmů sebereflexe, sebekoncepce, sebeúcta, prestiž povolání a sociální status. Jelikož prestiž povolání ovlivňuje mimo jiné historický vývoj jednotlivých profesí, zajímala mě také historie oboru ošetřovatelství. Abych mohla hodnotit ekonomické vlivy na sebereflexi všeobecných sester, porovnala jsem výši finančního hodnocení vybraných profesních skupin v ČR. V praktické části jsem zjišťovala názor všeobecných sester na jejich finanční hodnocení s ohledem na dosažené vzdělání a pracovní náplň. Jejich názor na příslušnost k určité společenské vrstvě. Zajímalo mě také, jak všeobecné sestry hodnotí mediální obraz své profese a co je na něm nejvíce trápí. Také jsem se pokusila určit, co je pro všeobecné sestry nejčastější motivací k setrvání u své profese. Pro svou práci jsem zvolila techniku kvantitativního výzkumu, metodu anonymního dotazníku vlastní konstrukce. Výzkum probíhal v období od 1. 10. do 15. 10. 2011. Dotazníky jsem distribuovala ve Fakultní nemocnici Na Bulovce v Praze, v Ústavu radiační onkologie, na Urologické klinice a na Klinice anesteziologie a resuscitace. Pro srovnání jsem oslovila také všeobecné sestry z jiných měst,...
Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka
Volfová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Teoreticko empirická diplomová práce "Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka" má za cíl prozkoumat téma sebepojetí z perspektivy osob podílejících se na výchovně vzdělávacím procesu. Především z hlediska osobnostně sociálního rozvoje, jehož podstatnou složkou je vývoj sebepojetí žáka. Zkoumá možnosti a meze pedagogické praxe a snaží se nalézt určitá východiska a doporučení, která mohou učitelům pomoci lépe zvládnout nároky, které současná společnost na výchovu dětí klade. Zároveň se snaží dát učitelům k dispozici nástroj, kterým by jednoduše a efektivně zjistili úroveň své práce na rozvoji sebepojetí svých žáků.
Ověření konvergentní a diskriminační validity české verze dotazníku Self-compassion Scale.
Reichová, Anna ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Cílem této práce je představení soucitu k sobě - zdravého a podpůrného sebevztahu, který by mohl být dosažitelnější než bezpodmínečné sebepřijetí a obnášet méně nevýhod než vysoká sebeúcta. Teoretická část popisuje koncept soucitu k sobě, porovnává jej s příbuznými konstrukty, nastiňuje jeho aplikační oblasti, uvádí související psychometrické metody (SCS, SCS-SF, FoSC) a popisuje do češtiny přeloženou Škálu soucitu se sebou (SCS-CZ). Empirická část prověřuje konvergentní a diskriminační konstruktovou validitu SCS-CZ pomocí Beckovy sebeposuzovací škály deprese (BDI-II), Spielbergova dotazníku na měření úzkostnosti (STAI X2), a Škály bezpodmínečného pozitivního sebepřijetí (UPSRS). Nadto poskytuje podklady pro porovnání konstruktů soucitu k sobě a bezpodmínečného sebepřijetí na základě empirických dat. Kvantitativní šetření zaměřené na neklinickou populaci ve věku 15-75 let (n = 415) proběhlo formou baterie dotazníků administrovaných přes internet. Dotazník SCS-CZ vykazuje silnou negativní korelaci s BDI-II a STAI X2 a silnou pozitivní korelaci s UPSRS. SCS-CZ je validní, úsporná metoda vypovídající jak o míře soucitu k sobě, tak o schopnosti regulace emocí a o vztahu k sobě samému, a představuje vhodný nástroj k meziskupinovému a mezipopulačnímu srovnávání. Pro vyvozování závěrů o jednotlivci je...
Sociálně-ekonomické vlivy na sebereflexi všeobecné sestry
Štraubová, Kateřina ; Marsová, Jana (vedoucí práce) ; Vidovičová, Helena (oponent)
Tato práce pojednává o ovlivnění sebehodnocení všeobecných sester na základě společenského a finančního ocenění. V teoretické části jsem se zabývala vysvětlením pojmů sebereflexe, sebekoncepce, sebeúcta, prestiž povolání a sociální status. Jelikož prestiž povolání ovlivňuje mimo jiné historický vývoj jednotlivých profesí, zajímala mě také historie oboru ošetřovatelství. Abych mohla hodnotit ekonomické vlivy na sebereflexi všeobecných sester, porovnala jsem výši finančního hodnocení vybraných profesních skupin v ČR. V praktické části jsem zjišťovala názor všeobecných sester na jejich finanční hodnocení s ohledem na dosažené vzdělání a pracovní náplň. Jejich názor na příslušnost k určité společenské vrstvě. Zajímalo mě také, jak všeobecné sestry hodnotí mediální obraz své profese a co je na něm nejvíce trápí. Také jsem se pokusila určit, co je pro všeobecné sestry nejčastější motivací k setrvání u své profese. Pro svou práci jsem zvolila techniku kvantitativního výzkumu, metodu anonymního dotazníku vlastní konstrukce. Výzkum probíhal v období od 1. 10. do 15. 10. 2011. Dotazníky jsem distribuovala ve Fakultní nemocnici Na Bulovce v Praze, v Ústavu radiační onkologie, na Urologické klinice a na Klinice anesteziologie a resuscitace. Pro srovnání jsem oslovila také všeobecné sestry z jiných měst,...
Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka
Volfová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Teoreticko empirická diplomová práce "Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka" má za cíl prozkoumat téma sebepojetí z perspektivy osob podílejících se na výchovně vzdělávacím procesu. Především z hlediska osobnostně sociálního rozvoje, jehož podstatnou složkou je vývoj sebepojetí žáka. Zkoumá možnosti a meze pedagogické praxe a snaží se nalézt určitá východiska a doporučení, která mohou učitelům pomoci lépe zvládnout nároky, které současná společnost na výchovu dětí klade. Zároveň se snaží dát učitelům k dispozici nástroj, kterým by jednoduše a efektivně zjistili úroveň své práce na rozvoji sebepojetí svých žáků.
Vnímání vlastního těla u adolescentů psychiatrického stacionáře
Plachá, Jana ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent)
v českém jazyce: Bakalářská práce se snaží nahlédnout do tělesného sebepojetí adolescentů, kteří trpí duševními problémy. Cílovou skupinu této práce přestavují klienti psychiatrického stacionáře. Téma vlastního těla a tělesnosti představuje v období dospívání významnou úlohu a je vnímáno velmi citlivě a intimně. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje tělesnému sebepojetí v rámci široké problematiky sebepojetí. Dále vymezuji dospívání jako období vývojových změn. Stať je zakončena patologií v rámci vnímání vlastního těla a jeho zacházením. Praktickou část tvoří vlastní kvalitativní výzkumná práce. Cílem bakalářské práce je zachytit, jak adolescenti s psychiatrickými problémy vnímají a prožívají své tělo a jakým způsobem s ním následně zacházejí
Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol
Jirásková, Lucie ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
(česky): Diplomová práce s názvem "Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol" si klade za cíl prozkoumat odlišnosti mezi přírodovědně nadanými studenty středních škol v oblasti školní výkonové motivace, míře sebeúcty, subjektivní životní spokojenosti a perfekcionismu a jejich vrstevníky. Práce je členěna do tří částí: teoretické, metodologické a empirické. Teoretická část se věnuje zkoumaným proměnným v souvislosti s nadáním a rešerši výsledků dosavadních studií v dané oblasti. Práce se soustřeďuje na intelektově nadané středoškoláky v přírodních vědách, konkrétně v biologii a chemii. Je kvantitativního výzkumného charakteru. Pro zjišťování sebeúcty byla použita Rosenbergova škála sebehodnocení, u životní spokojenosti pak škála zjišťující její globální úroveň dle doporučení OECD a manuálu od The New Economics Foundation, pro školní výkonovou motivaci byl zvolen evaluační nástroj dle Hrabala a Pavelkové (2011). K zjišťování perfekcionismu jsme využili modifikovaný dotazník pro měření perfekcionismu ve sportu dle Stoebera a Rambowové (2007). Empirická část je věnována statistické analýze dat. Celkový soubor tvořilo 202 středoškolských studentů z České republiky. Výsledky práce ukázaly rozdíly mezi...
Tvůrčí sebevědomí
Blechová, Eva ; CHRZ, Vladimír (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Práce se zabývá otázkou chuti tvořit a tím, jak může přemýšlení člověka o sobě samém tuto chuť posílit či oslabit, oživit či umrtvit. tradici kvalitativního výzkumu jsem provedla dvacet šest polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci a pedagogy tvořivých, zejména divadelních disciplín, které následně analyzuji a vytvářím z nich klasifikace a dílčí modely. Ty doplňuji o své vlastní zkušenosti tvůrčí i pedagogické, relevantní literaturu a také o vlastní autorské texty. I když si práce vzhledem ke zvolené metodologii nedělá nárok na široké zobecnění, ukazuje některé principy, které mohou být inspirativní pro tvůrce i pro pedagogy.
Tělesná cvičení v kombinaci správného dýchání, relaxace a jejich vliv na osobnost a zdraví ženy.
ŠTĚPÁNOVÁ, Kristina
Tato bakalářská práce se zabývá tělesnými cvičeními v kombinaci správného dýchání, relaxací a jejich vlivem na osobnost a zdraví ženy. Cílem práce je analýza ženské osobnosti, propojení tělesného, sociálního a duševního zdraví ženy a sestavení a ověření přínosu intervenčního jógového programu. V úvodu teoretické části se zaměřuji na fyziologické faktory, hormonální a psychické pochody u ženy. Další část věnuji tématu osobnosti ženy a sebepojetí. Následně zmiňuji význam aplikace tělesného cvičení, správného dýchání a relaxace, jako cesty k obnovení harmonie a zdraví na úrovni fyzické, duševní a spirituální. V závěru své práce předkládám návrh intervenčního jógového programu pro ženy, který podporuje rozvoj sebeúcty, vědomí těla, harmonizaci pánevní oblasti, hormonálního systému a sladění s biologickými rytmy. Ověřování intervenčního jógového programu u skupiny deseti žen bylo provedeno před a po aplikaci intervenčního jógového programu prostřednictvím dotazníků životních a spánkových rytmů a sebepercepce. Vyhodnocení zjištěných dat ve výzkumné části potvrdilo výzkumné předpoklady o pozitivním vlivu intervenčního jógového programu ve vztahu k fyzickému a psychickému zdraví ženy v oblasti kvality spánku, menstruačního cyklu a sebepojetí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.